Budowa kontenerów morskich

Budowa kontenerów morskich. Główną funkcją kontenera jest magazynowanie i transport ładunku. Najczęściej używa się go podczas przewozów wykonywanych drogą morską i kolejową. Wyglądem przypomina metalową skrzynię, która służy do przemieszczania drobnicy. Stosowanie go na masową skalę znacznie przyspiesza ładunek i ochronę takiego towaru.

Aby dokładnie skonstruować kontener morski https://kontenery-morskie24.com.pl/, należy stosować się do wszystkich zasad bezpieczeństwa. Główne wytyczne są określane przez Międzynarodową Konwencję o Bezpiecznych Kontenerach. Wiele zasad określają także normy ISO. Za ich pomocą określa się wymagania wytrzymałościowe pojemnika. Może on być wykonany z różnych materiałów, ale najpopularniejsze są kontenery stalowe. Charakteryzują się one niskimi kosztami produkcji przy jednoczesnym spełnianiu norm. Budowa różni się dalszym zastosowaniem kontenera. Poniżej znajdują się najważniejsze części standardowego pojemnika.

Rama

 

Jest wykonywana z profili stalowych. Służy jako podstawa całej konstrukcji, dlatego musi wyróżniać się szczególną wytrzymałością. To na niej będzie spoczywać maksymalnie dziesięć ułożonych piętrowo zbiorników. Jej częściami są: słupki narożne, belki wzdłużne dolne i górne, belki poprzeczne dolne i górne. Podstawą podłogi są poprzeczne żebra, które ustawia się prostopadle do dolnych belek wzdłużnych. W ponad 40-stopowych pojemnikach występują tunele. Odpowiadają one za obniżenie wysokości naczepy oraz znajdującego się na niej pojemnika. Ta część kontenera jest bardzo często nazywana „gęsią szyją”.

Naroża zaczepowe

Te części występują w narożnikach ramy i są trwale przytwierdzone za pomocą spawów. Cztery najwyżej umieszczone naroża ułatwiają proces załadunku i rozładunku kontenera https://kontenery-morskie.biz.pl/. Natomiast dolne naroża służą jako mocowanie i zabezpieczenie zbiornika na środku transportowym. Ta część także musi odznaczać się wytrzymałością, więc wykonana jest ze wzmocnionej stali. Bardzo dobrze dopasowane naroża charakteryzują się nieznacznym wystawianiem poza ramę kontenera, najczęściej o niecałe dwa centymetry.

Kieszenie

Niewielkie kontenery są wyposażone w części, które ułatwiają ich przenoszenie. Nazywa się je kieszeniami, do których mieszczą się widły wózka widłowego. W ten sposób można z łatwością przetransportować pojemnik. Jednakże to wyposażenie używane jest tylko w chwili, gdy należy przesunąć pusty kontener. Aby nie doszło do uszkodzenia podłogi, należy używać wideł o odpowiedniej długości, która równa się szerokości zbiornika. Normy ISO określają rozmiar i rozstaw kieszeni.

Poszycie

Różnorodność warunków atmosferycznych determinuje fakt, iż kontener musi doskonale chronić transportowany w nim ładunek. Aby sprawdzić jego szczelność, należy wypuścić strumień wody o ciśnieniu jednego bara na wszystkie ściany. Pojemnik, który spełnia funkcję ochronną, nie przepuści do zewnątrz takiego strumienia. Dach i ściany wykonane są z blachy trapezowej o grubości 1,5 milimetra. W narożnikach dłuższych ścian zauważyć można kratki wentylacyjne, umożliwiające wymianę powietrza. Dzięki nim nie powstaje para wodna, która może mieć zły wpływ na przewożony towar i go uszkodzić. Działanie wentylacji powoduje, że woda nie zalewa wnętrza pojemnika. Rama, biorąca na siebie całe obciążenie powoduje, że dach jest projektowany w ten sposób, by wytrzymywał obciążenie do 300 kilogramów na 0,18 m2. Obciążenie to jest równowartością masy dwóch osób, które byłyby w stanie wyjść na górę i zabezpieczyć kontener lub wykonać usługę serwisową. Natomiast podłoga wykonywana jest ze sklejki kontenerowej, której grubość wynosi minimum 25 milimetrów. Innym sposobem na wykonanie podłogi jest zastosowanie deskowania.

 

Drzwi

Aby można było swobodnie wejść do wewnątrz zbiornika, musi być on wyposażony w drzwi dwuskrzydłowe. Znajdują się one w miejscu jednej z krótszych ścian. Istnieją też typy, które posiadają dodatkową parę drzwi na drugiej ścianie krótkiej lub wzdłuż ściany bocznej. Wrota posiadają następujące elementy składowe: do ich zabezpieczenia służą uszczelki, dzięki którym nie przedostają się elementy z zewnątrz. Do otwierania i zamykania służą zamknięcia kontenerowe. Występują one z formie rygli, drążków, rączek, obejm i zamknięcia celnego. Kolejnym ważnym elementem są zawiasy lub gniazda rygli. Całość jest więc bardzo ciężka i manewrowanie nimi musi odbywać się z dostosowaniem się do wszystkich zasad bezpieczeństwa. Co ciekawe, drzwi spełniają także rolę informacyjną. Na nich można znaleźć tabliczki i naklejki a także oznaczenie miejsca przeznaczenia zbiornika lub rodzaj transportowanego ładunku.

Pozostałe elementy

Kolejnymi elementami konstrukcyjnymi, służącymi do zabezpieczenia i mocowania ładunku wewnątrz skrzyni są zaczepy. Znajdują się one przy słupkach narożnych. Kolejne mocowania można zaobserwować na górze i dole ramy. Różnorodna specyfika kontenerów zmienia ich budowę. Dlatego nie wszystkie posiadają takie elementy jak rowki manipulacyjne, dzięki którym łatwiejsza jest praca dźwigu bramowego. Ich miejsce jest przy ścianach bocznych. Następną taką częścią są rowki przeznaczone do uchwytów kleszczowych.

MM Logistic Transport Norwegia
Grodzka 20/6
70-560 Szczecin
793 008 523
www.mmlogistics.com.pl